Back to school - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu

Back to school

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Saint Louis

Vandaag begint ons vak dat we voor de uitwisseling moeten volgen, getiteld: Norms, networks and repetoires: The Anthropology of Institutions. Van John Bowen, de coördinator vanuit de Washington universiteit van ons programma. We zijn maar met z’n zessen, de Franse meiden, Yolande en ik, en nog twee meiden. Gezellig klein, maar dat betekent natuurlijk dat je wel je huiswerk moet doen :-)

John begint met een voorstelrondje en staat erop dat je voorstelt met je volledige naam zoals je die in je eigen land spreekt, hij probeert dat dan goed na te zeggen. Een leuke man is het, de afgelopen dagen hebben we hem al meerdere keren ontmoet, en hij is het type gevestigde orde, hij is denk ik eind 50, begin 60, heeft al een tiental boeken geschreven, de wereld over gereisd, overal gewerkt, en houdt gewoon van netwerken, mensen elkaar verbinden, zoals dit uitwisselingsprogramma ook tot stand gekomen. Een makkelijke grapjes en lichtdingen goed uit, met veel voorbeelden. Wel heel erg wennen om weer lessen te volgen, artikelen en boeken te moeten lezen. Ik merk dat ik daar helemaal uit ben, en dat ik het moeilijk vind om zo “diep” na te moeten denken.

Ik moet ook nog steeds wennen aan dat mijn nieuwe plan, en dat is dat ik me hier voornamelijk zal bezighouden met me verdiepen in theorieën, om zo eindelijk eens een basiskennis van antropologie te ontwikkelen, in plaats van mijn observaties en interviews uit te werken. Ik merk dat lessen volgen en artikelen lezen voelt als “niet-werken”. Ik hoop dat dat snel omslaat…

Om 18 uur hebben Yolande en ik Franse les, 2,5 uur lang in de avond, pfff…maar het is erg leuk! De docent, mevrouw Allen, is een enthousiaste vrouw, en haar Frans is heel goed verstaanbaar. We zijn maar met z’n vieren, dus dat maakt het meteen gezellig. Wat we voornamelijk gaan doen in de cursus is met elkaar babbelen, Franse films kijken en deze bespreken…das bijna geen cursus meer maar een leuke hobby! Aan het einde van de cursus gaan we met z’n allen uit eten, vertelt Madame Allen. Jeej :-) Ik heb ondertussen wel met Yolande te doen, ze is tenslotte nog maar net aangekomen en heeft nog een jet lag, en dan een cursus Frans in de avond… Gelukkig slaat ze zich er doorheen!

Morgen zijn de try outs (zeg maar de audities) voor de Women’s Soccer Club, ik krijg een mailtje waarin staat dat je je van tevoren moet melden en dan krijg je een nummer… Dat niet erg serieus…! Ik ben benieuwd…

  • 05 September 2015 - 16:03

    Janet:

    Owh Buussie!!

    I envy you so much... lekker college volgen, je hoofd vol stoppen met allerlei nieuwe dingen.
    Nieuwe, interessante mensen...kuch.. ok, ik ga nu ff weg om thee te halen, geloof ik.... :S

    Btw: de boeken van J. Bowen.. Zijn echt onbetaalbaar, om even leuk te lezen, omdat je geinteresseerd bent.. Jammer hoor!
    Owh wacht: marktplaats!!!!
    I'll let you know how that goes

  • 05 September 2015 - 16:08

    Janet:

    vervolg: teleurstellend... Nu heb ik geen thee, maar een borrel nodig...

  • 05 September 2015 - 19:28

    Susanne Van Den Buuse:

    Hahaha! Tip: amazon voor 2e hands boeken, doe ik ook altijd! heb je ze zo voor 10 dollar ofzo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal, ik doe dit jaar mee aan een uitwisselingsprogramma van mijn universiteit samen met de Washington University in St Louis, Amerika, en de EHESS in Parijs. Dit is de website: https://pages.wustl.edu/transatlantic/anthropologies-institutions Onder het kopje Student Exchange Program kan je meer informatie over het programma vinden. Ik zal hier regelmatig verslag doen van mijn ervaringen en foto's plaatsen. Mijn bedoeling is om zo toegankelijk mogelijk te schrijven, zodat iedereen die geïnteresseerd is het kan volgen, inclusief mijn oma :-) dus ik zal jargon en onnodig Engels zoveel mogelijk vermijden. Ik spreek alles in omdat dat een stuk sneller gaat en jullie dus meer kunnn lezen, maar daardoor zullen jullie waarschijnlijk ook wat gekke fouten tegengekomen :-) Hopelijk is het leuk om te lezen allemaal. Veel plezier!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5272

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 18 December 2015

St Louis

Landen bezocht: