Keuzes, keuzes - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu Keuzes, keuzes - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu

Keuzes, keuzes

Blijf op de hoogte en volg Susanne

23 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Saint Louis

Vandaag nog wat extra boodschappen gedaan, waaronder twee plantjes waardoor het huis nu echt wel af is! Natuurlijk heeft Carolyn me weer meegenomen, die rijdt wat af met mij…!

Weer eens lekker gekookt, naar inspiratie van Natalia. Helaas bleken de wraps hier in de koelkast te moeten, dus toen ik ze erbij pakten waren ze helemaal beschimmeld :-S bij ons liggen die dingen gewoon in het normale schap! Tja, weer wat geleerd. Toen maar rijst erbij gegeten.

Morgen gaat het semester van start . ik ben nog bezig om te kijken wat nu mijn prioriteiten moeten zijn, dus het is even lastig nu. Mijn supervisor zullen we maar zeggen van de universiteit hier, raad me eigenlijk aan om een extra vak te volgen, wel alleen auditen, dus bijwonen en de literatuur lezen. Ik ben bang dat het teveel wordt, maar ik vind het wat ongemakkelijk om nu al nee te zeggen. Ik ben ook nog teaching assistent bij een vak, maar gelukkig blijkt dat ik daar een extra persoon ben, dus we hebben al afgesproken dat ik bijvoorbeeld maar twee weken mee hoef te doen ofzo. Lastig, want de cursussen die ze hier aanbieden zijn erg interessant voor mij. Maar ik kan niet alles doen, en bovendien moet ik nog aan mijn eigen onderzoek werken . Dat doe ik ook door artikelen te lezen en me te verdiepen in theorieën, maar gek genoeg vond dit alsof je niet aan je onderzoek werkt. Ik denk dat ik gewoon de knop om moet zetten, dat ik niet alleen maar hier gaat uitwerken en analyseren, maar vooral theoretische kennis ga opdoen, die me natuurlijk ook verder gaat helpen. We zien het wel morgen!

  • 24 Augustus 2015 - 09:01

    Amber Engels :

    WTF!@# Waarom is Buus in Amerika!?

  • 24 Augustus 2015 - 10:15

    Ruth:

    Leuk Suus, goeie axie zo'n verslagje! Succes en vooral ook veel plezier daar!

  • 24 Augustus 2015 - 13:36

    Henny:

    Wat fijn dat je alles hebt opgeschreven, plezierig om te lezen! Mooie fiets zeg!

  • 24 Augustus 2015 - 16:50

    Nadia:

    Nou Suus, wat een verrassing! Jij ineens naar Amerika! Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, zo gedetailleerd ook. Kun je misschien wat meer vertellen wat precies de bedoeling is van je uitwisseling? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
    In ieder geval veel succes daar! Niet alle foto's doen het trouwens. Misschien toch ff op Facebook zetten?

  • 24 Augustus 2015 - 19:06

    Susanne Van Den Buuse:

    Hoi allemaal, meer over het hoe en waarom van mijn reis kan je vinden onder Profiel! Die foto's moet ik nog even aan werken inderdaad, maar het was een beetje laat geworden gisteren dus ik dacht dat zoek ik later nog wel uit.

  • 25 Augustus 2015 - 07:46

    Miranda:

    Hee Suus, ik lees in je profiel dat je de tekst inspreekt ipv typt. Betekent dat dat je bij al die uitroeptekens ook echt daverend blij aan het roepen bent?
    Leuk om te lezen hoor.

  • 25 Augustus 2015 - 14:40

    Debje:

    Hey Buusebol, wat een heerlijke verslagen om te lezen! Al merk je soms wel dat je het inspreekt ipv typt, knap trouwens, zou niet weten hoe je dat voor elkaar moet krijgen.
    Je verslagen doen me denken aan die lange mails die we vroeger stuurden, jij schrijft ook zoals je lult, veel en makkelijk;) net als ik.
    Hou ons op de hoogte, ik blijf zeker meelezen en herken ook een hoop van toen ik een maand in de VS was, andere planeet klopt wel zo'n beetje.

    Veel plezier nog mop, pas goed op jezelf! xxx

  • 25 Augustus 2015 - 17:38

    Susanne Van Den Buuse:

    Miranda, haha hoe het werkt is dat ik dan zeg: "uitroepteken uitroepteken uitroepteken"

  • 25 Augustus 2015 - 17:40

    Susanne Van Den Buuse:

    Hee Deb! Tja het is kiezen of delen, inspreken gaat zoveel sneller, handig als je het druk hebt...! En goed voor je vingers :-) Jaaa onze mails! Eeuwigheid geleden alweer haha. Nou ik hoop dat het leuk is om te lezen. I will take care! groetjes

  • 25 Augustus 2015 - 21:47

    Irma:

    Ha die Suus, leuk hoor om je verslagen te lezen en zo herkenbaar. Geniet er maar lekker van, je wordt een ervaring rijker.

  • 25 Augustus 2015 - 22:13

    Margriet:

    Superleuk Buus, die verslagen :)

  • 26 Augustus 2015 - 11:23

    Muis:

    Hey lieve Suus,
    Wat leuk om je belevenissen te lezen! Erg leuk! Wij wensen je heel veel plezier en succes. Trouwens we gaan weer beginnen met het voetbalseizoen n.l. 11 september om 22.00 uur (!!!!) in Aristios. We zullen er een paar voor je scooren en daarna een pilsje drinken (met bitterbal.......) op jouw avontuur in the States!
    Dikke kus van mij en Marian
    P.S. Ik typ dit gewoon heel ouderwets......hahaha

  • 31 Augustus 2015 - 05:23

    Susanne Van Den Buuse:

    Hee Muissie!! Leuk om van jou te horen ook! Ik hou je in de gaten hoor via Facebook :-) Leuk dat jullie weer gaan beginnen! Ik ga ook beginnen, heb eindelijk een team gevonden dat wedstrijden speelt in een "league", ipv vrijblijvend. Dus ik ben benieuwd, het is gemixt! Lekker hoor weer om 22 uur, maar niet heus. Nou ja gelukkig in Aristos. Jaaa de bitterballen! Nou de komende 4 maanden zullen jullie er wel veel over hebben, haha :-)

    Groetjes van mij en aan Marian!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal, ik doe dit jaar mee aan een uitwisselingsprogramma van mijn universiteit samen met de Washington University in St Louis, Amerika, en de EHESS in Parijs. Dit is de website: https://pages.wustl.edu/transatlantic/anthropologies-institutions Onder het kopje Student Exchange Program kan je meer informatie over het programma vinden. Ik zal hier regelmatig verslag doen van mijn ervaringen en foto's plaatsen. Mijn bedoeling is om zo toegankelijk mogelijk te schrijven, zodat iedereen die geïnteresseerd is het kan volgen, inclusief mijn oma :-) dus ik zal jargon en onnodig Engels zoveel mogelijk vermijden. Ik spreek alles in omdat dat een stuk sneller gaat en jullie dus meer kunnn lezen, maar daardoor zullen jullie waarschijnlijk ook wat gekke fouten tegengekomen :-) Hopelijk is het leuk om te lezen allemaal. Veel plezier!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 5255

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 18 December 2015

St Louis

Landen bezocht: