Rommelmarkt en bandje kijken - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu Rommelmarkt en bandje kijken - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu

Rommelmarkt en bandje kijken

Blijf op de hoogte en volg Susanne

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Saint Louis

Vandaag een groot deel van de dag gespendeerd op de yard sale, bestaande uit een grote rommelmarkt op een parkeerplaats en omwonenden die spullen vanuit hun tuin verkopen. En mijn slag geslagen! Allemaal spulletjes voor in de keuken en voor in huis gevonden, die het huis een beetje opvullen. Waaronder twee lampen, waardoor het nu eindelijk aanvoelt als een huis (de plafondlampen waren een soort TL licht). Zo, dat is af!

Daarna naar de barbecue voor graduate students. Van 15-18 uur. Rare tijd natuurlijk. Ik dacht dan ook, ik wacht wel met eten tot het 17:30 uur is. Maar toen was het eten al weg…! Gelukkig zat er boven ook een Subway’s. Die hebben we in Nederland ook, ik was er alleen nog nooit geweest. Voorzichtig vroeg ik of ze ook iets kleins hadden, en gelukkig hadden ze een 6 inch broodje, dat is gewoon onze maat. Niet te geloven :-)

Vandaag de hele dag door een aantal stortbuien, ook op de yard sale. Daardoor wel leuke gesprekjes aangeknoopt met mensen tijdens het schuilen. Ik vroeg aan een vrouw of dit soort buien normaal zijn, en zij zei van wel. Of het is droog en de zon schijnt, of het komt met bakken uit de lucht. Tijdens zo’n bui eet ik mijn broodje. Als het daarna weer droog is, ga ik snel naar huis om hard te lopen en gok dat er niet nog een bui valt. Dat gebeurt gelukkig ook niet. Ik maak een rondje door het park en ik hoor muziek. Ik denk ineens aan dat ik een advertentie heb zien hangen op de universiteit van dit festival, van één van de bands die optreedt. Vanavond om 21 uur en het is gratis. Ik besluit dan ook te gaan die avond, op mijn fiets natuurlijk. Ik proef er meteen wat lokale lekkernijen, koop een drankje en ga naar het concert kijken. Wat een superband, combineren jazz/funk met hiphop, supergoed was het! Voor de geïnteresseerden: https://www.facebook.com/LOOPRAT en dan bij Video’s. Check it out!!

  • 05 September 2015 - 15:48

    Janet:

    Bijzondere combinatie inderdaad. :S
    Ff gecheckt op youtube.
    ik hou t toch maar bij mijn eigen herrie hier.. marilyn, stoolfighters, etc...

    maar, bij dat jij het leuk vond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal, ik doe dit jaar mee aan een uitwisselingsprogramma van mijn universiteit samen met de Washington University in St Louis, Amerika, en de EHESS in Parijs. Dit is de website: https://pages.wustl.edu/transatlantic/anthropologies-institutions Onder het kopje Student Exchange Program kan je meer informatie over het programma vinden. Ik zal hier regelmatig verslag doen van mijn ervaringen en foto's plaatsen. Mijn bedoeling is om zo toegankelijk mogelijk te schrijven, zodat iedereen die geïnteresseerd is het kan volgen, inclusief mijn oma :-) dus ik zal jargon en onnodig Engels zoveel mogelijk vermijden. Ik spreek alles in omdat dat een stuk sneller gaat en jullie dus meer kunnn lezen, maar daardoor zullen jullie waarschijnlijk ook wat gekke fouten tegengekomen :-) Hopelijk is het leuk om te lezen allemaal. Veel plezier!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 5244

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 18 December 2015

St Louis

Landen bezocht: