Aankomst - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Susanne Buuse - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Saint Louis

14-8-2015
Vlucht ging super. Voorrang bij douane in Dublin. 8 uur naar Chicago zo voorbij. Annie Hall gekeken, geslapen, gegeten, naar de wc, ging allemaal in elkaar over. Dus 8 uur zo voorbij. Eerste keer dat ik Amerika zie vanuit de lucht denk ik: het bestaat dus echt!! (net alsof je een zanger voor het eerst live ziet). Verder opvallend: alle wegen vierkant, recht.

Op Chicago vertraging 3 kwartier, oma even gebeld, pa en ma. Eerste keer iets gekocht. De jetlag lijkt zich naar mij te vertalen in honger… Wel sla en fruit gekocht.

Vliegtuig naar St Louis: naast een local jongen gezeten, gaf allemaal tips, leuk!

Aankomst in St Louis. Carolyn haalt me op. Ik zie meteen: ze is helemaal mijn type. Lekker down to earth. We gaan naar haar huis (prachtig, echt zo’n Amerikaanse buitenwijk waar wat zwarte kindertjes op straat spelen). Het is enorm warm, ik denk zo’n 33°, en vochtig. Uit eten bij Frida’s met Matthew (haar man) en haar, heerlijk vegetarisch eten. We moeten de tijd overbruggen tot Natalia terugkomt uit Peru (22 uur). Ik ben moe maar voel me prima. Wel moeilijk om het gesprek te blijven volgen, Carolyn praat erg snel.

Weer naar hun huis, daarna naar Natalia’s huis. We moeten de koffer drie verdiepingen op sjouwen. Nu heb ik er wel een beetje genoeg van. Maar gelukkig heeft ze een leuk klein appartement wat ze deelt met een huisgenoot, die nu in Californië zit. Ik moet op de bank slapen, wat ik eerst vervelend vindt, maar dan blijkt dat de bank heerlijk ligt, vier nachten op rij slaap ik fantastisch. Beetje gedoe met de airco afstellen in het begin, maar dat gaat snel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal, ik doe dit jaar mee aan een uitwisselingsprogramma van mijn universiteit samen met de Washington University in St Louis, Amerika, en de EHESS in Parijs. Dit is de website: https://pages.wustl.edu/transatlantic/anthropologies-institutions Onder het kopje Student Exchange Program kan je meer informatie over het programma vinden. Ik zal hier regelmatig verslag doen van mijn ervaringen en foto's plaatsen. Mijn bedoeling is om zo toegankelijk mogelijk te schrijven, zodat iedereen die geïnteresseerd is het kan volgen, inclusief mijn oma :-) dus ik zal jargon en onnodig Engels zoveel mogelijk vermijden. Ik spreek alles in omdat dat een stuk sneller gaat en jullie dus meer kunnn lezen, maar daardoor zullen jullie waarschijnlijk ook wat gekke fouten tegengekomen :-) Hopelijk is het leuk om te lezen allemaal. Veel plezier!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5250

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 18 December 2015

St Louis

Landen bezocht: